باشگاه نویسندگی

نویسندگی, رشد فردی

باشگاه نویسندگی

نویسندگی, رشد فردی

چه قدر کتاب بخوانیم؟

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ق.ظ
#کتابخوانی
#چه_قدر_بخوانیم؟

از مطالعه بیش از حد به شدت خودداری کنید، زیرا این کار فقط باعث خسته شدن ذهن و کاهش کیفیت یادگیری می‌شود. مدت زمان مطالعه مداوم برای هر شخص متفاوت است ولی معمولاً بین 20 الی 30 دقیقه زمانی است که هر کس می‌تواند بدون خستگی و حواس پرتی مطالعه کند. یک استراحت کوتاه 5 تا 10 دقیقه‌ای و چند تنفس عمیق به شما امکان می‌دهد کتاب خواندنتان را با انرژی بیشتری دنبال کنید.

#چه طور به کتاب خواندن #عادت کنیم؟

در اوایل برنامه‌ریزی برای کسب عادت مطالعه، مدت زمان مطالعه را کوتاه در نظر بگیرید تا به مرور عادت به مطالعه در شما به وجود آید و سپس مدت زمان مطالعه را زیاد کنید. به یاد داشته باشید که مطالعه فطری نیست بلکه یک عادت است که فرد به مرور زمان آن را می‌آموزد و به کار می‌گیرد، پس سعی کنید عادت به مطالعه را در خود با استفاده از تکرار و استمرار نهادینه کنید.

#بین مطالعه چگونه استراحت کنیم؟

بین مطالعه کردن چشمان خود را به یک نقطه نامعلوم و بی‌نهایت بدوزید که باعث رفع خستگی می‌شود. در زمان استراحت جای خود را عوض کنید و چند نفس بکشید و اگر توانستید مقداری نرمش سبک انجام دهید. در زمان استراحت می‌توانید جشنی سبک هم برای شکمتان بگیرید و یک لیوان آب میوه یا مقداری میوه بخورید.

#چه طور چند کتاب را با هم بخوانیم؟

اگر می‌خواهید در شش روز هفته، شش کتاب را بخوانید هرگز هر کتاب را در یک روز نخوانید و برای شش روز، شش کتاب در نظر نگیرید بهتر است هر روز را به شش قسمت قسیم کنید و در هر قسمت یک کتاب بخوانید و این روند را در طول هفته ادامه دهید. تصور نکنید که هر چه زمان مطالعه یک کتاب بیشتر باشد یادگیریتان بهتر است، برعکس هر چه قدر زمان کوتاه  و موضوع مطالعه عوض شود، میزان یادگیری افزایش می‌یابد. اگر قصد یادگیری دارید سعی کنید تا آنجا که ممکن است برای مطالعه یک کتاب بیش از 2 ساعت وقت در نظر نگیرید و کتابتان را عوض کنید.

https://t.me/writingclub
  • علی ابراهیمی

کتاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی